Pages

17 April 2012

Tulislah dengan pena pengalaman

Pena Pengalaman

Ramai yang sudah meninggalkan minat mereka terhadap menulis blog baru-baru ni. Tambahan lagi jika blog mereka jarang dikunjungi. Siapa yang tidak merajuk kalau apa yang diusahakan tidak dilayan dan dihargai? 

Memanglah, menulis ni bukan semua orang nak baca, tambahan lagi orang melayu kita jarang yang minat membaca. Melainkan ada topik-topik hangat saja yang ditelitikan. seperti contoh, 

PTPTN DIMANSUHKAN..!

Haa.. berpusu-pusu trafik viewers dari serata malaysia mencari link blog yang menulis berkaitan isu tersebut. Pada yang menulis berkaitan isu lain tidak diendahkan. Adatlah, surat khabar laku pun masa parti bertanding tidak pun, nak tahu pasal artis mana menang anugerah. 

Lumrah..

Kadang-kadang kita menulis kita nakkan pembaca, tapi kita lupa, apa yang kita nak tu belum tentu sama apa yang pembaca nak. So.. kena lah menulis apa yang orang nak baca atau pun sesuatu yang berguna pada orang lain. 

Pengalaman seorang tidak sama dengan pengalaman 10 orang. Jadi, blog inilah tempat kita berkongsi pengalaman dan mencari pengajaran. :) 

Kepada bloggers, jangan jemu menulis, dan meluahkan isi hati. Kerana anda mungkin akan membantu orang lain dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Kepada pembaca pula, janganlah jemu membaca dan memberikan ulasan pada penulis, keranan, anda pemberi inspirasi mereka. 

Sekian. dari penulis tenggelam timbul :p

5 ulasan:

  1. Woot2!!
    Aku pun tenggelam timbul jugak.hikhik
    nasib baik tak lemas..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha lemas dalam sungai perak laa hang ek! hehehehe kat jmbatan sayong XD

      Padam
  2. stiil timbul tp kdg2 rasa nak tggelam dah ni..huhu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. so kene laa cpat2 cari pelampung! haaa baru best! :P selamat sikit..

      Padam
  3. errmmm... tu la.. mood nak menulis pun dah makin pudar.. agak nye klu dapat ipad3 semangat dtg balik kot... hehehee

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^