Pages

05 April 2011

Tokey kedai menghalau aku


Secara tidak sengaja tuan kedai itu telah menghalau aku dari dari permis perniagaannya. Aku terus berlalu dengan mencemuhnya di dalam hati ini dengan penuh kebencian.

Siapa tidak senang, kalau setiap langkah diekori oleh pekerjanya sepanjang di dalam mana-mana pasaraya pun. Seakan-akan aku ini adalah seperti seorang perampok yang ingin merompaknya. Adakah salah aku melihat-lihat barang yang dijual itu? bagi aku, mana tau kalau-kalau berkenan aku mungkin akan membelinya.

Az merasakan itu mungkin terjadi pada kalian semua bukan? Yaa memang kerap kes kecurian sekarang ni, tambahan lagi zaman kegawatan ekonomi dan kenaikan harga petrol yang melambung naik.

Bagi terus terang Az katakan bahawa, perlakuan pekerja tersebut telah membuatkan aku tidak senang. Itu mungkin boleh dimaafkan, yang tak tahan bila ada pula jelingan tajam dari mereka. Aduuhh mintak penyepak kot?? hahhaa.. sekadar kata hati.

Jangan bertindak ikut otak tapi bertindak menggunakan akal. Perhatikan bukan bermakna mengekori sampai timbul istilah membontoti, apa kejadahnya itu? Lihat dan berikan perhatian pada mereka bagi seorang pekerja yang porfesional. Kalau nampak mencurigakan, dari segi perlakuan, pemakaian, dan pertuturan barulah bertinda. OK? Sekadar tip-tips pada yang terasa nak ambil partime kerja.
Kalau Az jumpa lagi macam ni, I just want too say good bye for them

8 ulasan:

  1. betul shera pernah rasa apa yang az rasa ni.. Rimas gila.. Kengkadang dia dah penat ikut.. Dia tanya "nak beli apa cik?'' Shera cakap nak tengok dulu.. dalam hati "ikut lar kau.. Padan dengan muka kau" hahaha.. lagi geram dia dah ikut.. kita tak beli pape.. terus keluar.. Shera tahu yang kerja mengikut ni nak tolong kita cari barang.. tapi bagi lar sikit ruang.. kalau nak tengok tu.. tengok dari jauh boleh kot shera rasa.. shera pernah kerja macam ni.. shera tahu orang tak selesa.. tapi orang2 ni macam baru hidup semalam lak kan.. cuba fikir.. apa yang kita buat kat orang tu, kalau kena kat kita.. kita suka tak? so shera pikir macam tu jek.. ^_^ (wah bpanjang shera membebel...)

    BalasPadam
  2. Betul gak.. kadang tu pekerja kedai ikut je kita walaupun dah beritahu yang kita nak tengok-tengok je..

    BalasPadam
  3. kite sangat tak suke ade org ikut mase pilih2 barang,
    rimas, =)

    BalasPadam
  4. memang sangat tak suka kalau masuk satu² kedai tu asyik diikut je bontot kita ni..RIMAS...iva pon pernah kerja promoter ape...tapi xdelah ikut je kemana costumer pergi kecuali costumer yang nak kita ikut dia..huhuhu

    BalasPadam
  5. hehe =) kesian Az
    tasha pun pnah kena jgk kt mse tu kt One Utama,KL . . g kt kdai jam dgn ibu ntk birthday ayah . . org ukut je kteorg . . mcm kteorg nak mencuri dan tak mampu beli je . .sbar jela mse tu kn =)

    BalasPadam
  6. peh! kedai mane tu? kurang ajar gile!
    huhu..

    emm, jom jawab tag! hehe..

    http://cokletwinter.blogspot.com/2011/04/segmen-baju-raya-korang-tahun-ni-kaler.html

    BalasPadam
  7. tak ikut kang..bos kata kita tak wat keje plak..huhu

    entri terbaru:
    Enjoy Dulu

    Lelaki Dah Reti Muncung Mulut

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^