Pages

27 Mac 2011

Sikit-sikit dah takot hantu

Hantu_ke_orang?
"Hari ini kita pergi meneroka gua tempurung, siapa nak ikut bapak??" Habis budak-budak semua seronok keriangan dan teruja kerana itu kali pertama mereka hendak ke sana. 
"Tapi korang berani kew, dengar-dengar cerita tempat tu ada benda haluss.. keras pulak tuu.. hee... nak?" Sambungnya lagi.
"Eee!!! x naklahh, takot hantuu! huhu.." ketakutan.
Hahaaahaa.. kenapalah generasi muda sekarang mudah sangat takut dengan sesuatu yang belum tentu, lagi-lagi dengan sifat penakut yang semakin menjadi-jadi. Dah takut nanti kita yang besar-besr niew la pulak yang susah. Pergi tandas nak berteman, pergi dapur nak kene teman, aii nak mandi pun kene teman kew? alah dah jadi susah pulak. 

Kadang-kadang orang sekarang suke takutkan bebudak dengan hantu, sebab nak memberi alasan kepada budak-budak supaya jangan buat sesuatu. Filem lagilah, makin maju teknologi, makin seronok pulak tukang buat filem nak bagi takot budak-budak. Takda faedah langsung! Serius! Bolleh menyebabkan sakit jantung lagi adala. Lagi-lagi nanti mula ada yang terlalu berani pulak. Ewmm.. susah la mcam tu. 

Kita manusia ada akal, berfikirlah. Ada yang zahir, ada yang batin. Ada yang kuat, ada yang lemah. Tapi ada yang Maha hebat, dia yaa Rabbul Jalil.

"Dik, jangan laa takut. Sana ade bende halus tu semut, langau-langau dan serangga kecil-kecil je. Tempat tu pun keras, ada batu. Bahaya, licin tempat tuu.. nanti kita pergi, jalan elok-elok ok?"  :)


4 ulasan:

  1. jgn terlalu takut dan jangan terlalu berani...
    biase2 aje udah le..

    BalasPadam
  2. huhuhuhu...setuju2.. walaupun gitu janganlah takbur kalau singgah kat mana2 lokasi... sekadar pendapat...

    BalasPadam
  3. Thanks.. takbur xde maknanyaa. .

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^