Pages

17 Mei 2011

Perubahan Drastik Mencari Kelainan

Tangga_perubahan
Siapa saja yang baru melayari blog ini pastinya merasakan sudah tersalah masuk blog. Tidak, tidak sama sekali. Inilah perubahan yang telah saya berjaya lakukan untuk memberikan kepuasan pada diri sendiri dan para pembaca khususnya. Sebelum ni, boleh dikatakan blog ni terlalu lambat loadingnya. Tambahan pula dengan tiada sebarang perkembangan pada blog ini. 

Blog_inspirasi_perubahan
Terima kasih pada blog mereka reezluv.com dan penyuagar.com (akan datang) yang banyak memberikan inspirasi. Sesetengah orang berusaha mahu mencantikkan blog walau apa cara sekali pun, hatta sampai penuh widget dan getget di ruangan blog mereka. Tapi saya hari ni gembira kerana berjaya memberikan rupa yang seringkas mungkin pada blog ini agar isinya dapat memberikan lebih berfaedah dari suatu yang melalaikan.

Perubahan Drastik

Memang perubahan sebegini amat kurang keberkesanan kerana perubahan ini dilakukan dengan mengejut. Boleh dikatakan drastik berubah baik, maka drastik juga selepas itu turun semangatnya, berbanding perubahan secara berperingkat-peringkat ( Peringatan berperingkat bukan bermakna bertangguh-tangguh ). Seperti ibarat menaiki tangga, 
Kalau dah berlari menaiki tangga, kalau tersadung jatuh serius juga luka, tapi kalau berjaga-jaga dalam langkah menaiki tangga, semestinya selamat sampai kepuncak walau lambat seketika.
Jadi oleh kerana itu saya boleh mengatakan kalau ada janji perubahan drastik, itu mungkin hanya janji kosong atau boleh disifatkan sementara. Saya pernah alaminya dan saya jujur katakan saya sendiri pernah melakukannya, Kerana beranggapan ia mampu merubah diri dengan lebih cepat. Mungkin boleh jadi, kalu diri empunya badan kuat dengan motivasi diri yang hebat. 

Jangan kata kosong, kalau tidak mahu ditinggalkan rakan. Jangan kata bongkak kalu diri sendiri sering ada kelemahan, jangan kata kau yang benar jika kebenaran sebenar belum kau pertahankan, tapi jagalah diri sendiri sebelum nyawa dipertaruhkan.

5 ulasan:

  1. Suka dengan perubahan ni..sbb nampak lebih kemas dan terang!hehehe:)..
    anyway go0d luck and keep it up!

    BalasPadam
  2. ye ke?? oww ingat dulu wat gelab sebab mudah tengok dan x saet mate sebb cerah putih hhee saya salah ek :P

    BalasPadam
  3. tanak aku penyuagar dah. hahaha..

    semat ah blog kau. terbaik!

    BalasPadam
  4. @reez
    hehee aku suke jugak!! XD

    @penyu
    haha abis tuu hng nak letak ape?? tampa penyu hng xde mkne dah :P

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^