Pages

06 April 2011

Mengejar kekayaan tidak kemana-mana


Ramai yang beranggapan dengan berblogging kita akan memperoleh kejayaan dan keuntungan dengan mudah. Mendapat wang dengan sekelip mata. Memang benar, tapi tidak seperti yang disangkakan mudah dan senang. Blogger bukan kerja mudah, kalau ingin besahaja bersantai mungkin hanya dapat memuaskan hati. Tapi kalau terdetik di hati ingin menjadi blogger sepenuh masa, fikir betul-betul. Ia tdak seperti yang disangka.

Hari ini Az nak bercakap mengenai post seorang blogger sambilan. Mereka dibayangi dengan kejayaan dan keuntungan disebalik menghidupkan sesuatu blog. Mereka mula membuat posting yang banyak. Itu memang bagus, tapi yang menghampakan tidak ada point yang diselitkan. Kalau benar anda menulis sesuatu tentang pengalaman hidup, carilah point yang anda dapat dikongsikan. Bak kata orang setiap yang sudah berlalu itu adalah sejarah, dan sejarah itu boleh dijadikan ikutan dan teladan.

Blogger sambilan ada banyak kelebihan. Kerana melalui kehidupan seharian yang dilaluinya boleh dijadikan entri. Macam mana? kenalah bagi kretif sikit dan sentiasa kena kaitkan degan isu semasa atau sejarah yang sudah berlaku.

Mahu berjaya kenalah berusaha. Kita hanya manusia biasa, tapi kita mempunyai kemampuan yang luar biasa. 

5 ulasan:

  1. yep..blogging bukan tuk kejar duit semata2..

    BalasPadam
  2. stuju..cari kepuasan dulu baru fikir duit :)

    BalasPadam
  3. stuju..cari kepuasan dulu baru fikir duit :)

    BalasPadam
  4. mendapatkan respon pembaca pon penting.
    :D

    BalasPadam
  5. saya tak kejar duit atau glamor..saya adalah saya...naif..

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^