Pages

31 Mac 2011

whi - Sukar orang yang berkulit cerah

Kulit_cerah_pun_susah
( tajuknya kurang pasti, lebih kurang)

Kulit cerah lebih sukar dijaga. Ya memang tepat gancangan popular itu mengupas isu ini. Tapi sayangnya, apa yang dibincangkan tidak sampai kepada kami penonton (pendapat sendiri). 

Orang yang berkulit cerah selalunya mendapat masalah kulit sensitif. Dimana tidak dapat menahan cahaya matahari, dan kadang kala sering mengalami masalah kulit. Kerana, selalunya golongan ini kurang mengandungi sel-sel yang melindungi kulit berbanding yang berkulit sawo matang dan gelap. Apa yang 

Az dapat dari situ, kita haruslah menerima kelebihan yang ada pada diri kita. Beruntunglah yang berkulit cerah menampakkan seserian wajahnya dan beruntunglah jua mereka yang mempunyai wajah yang tidak perlu bersusah payah menjaga dengan terlalu teliti dan memerlukan pengorbanan wang ringgit yang boleh mencapai ribuan. 

Wahai golongan yang merasakan kekurangan, janganlah kau bersedih. Ingatlah, sentisa  ada orang yang menyanjungimu. Walau ada kekurangan tapi yang pastinya kau tetap ada kelebihan. Siapa tahu? hanya kau dan orang yang rapat sahaja yang mengetahuinya. Sesugguhnya Allah bersama dengan orang-orang yang bersyukur. 
Kesian, ada seorang tu. Dulunya dia kelihatan manis saja. Tapi sekarang sudah tiada seri. Sebab ingin cantik. Semoga dia menyedarinya. Maafkan saya.

3 ulasan:

  1. km ke?haha..xpe km maapkan ang..wawawa

    BalasPadam
  2. bersyukur dgn apa yang ada..
    kecantikan ke kekayaan ker..
    kalo TUHAN nak amik sekejap jer ilang..
    wwee!!!

    salam singgah dr mummy weiyda!!
    nice entry!!
    keep it up blogging ya!

    new netry : http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/2011/03/kisah-cinta-sejatii-ko-ada-cinta-sejati.html

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^