Pages

12 Februari 2011

Malaysia top3 blogger dalam dunia

Blogger Malaysia

Sepertimana yang anda pernah dengar, Malaysia adalah antara negara pengguna facebook teramai antara negara-negara maju yang lain. Tetapi, bukan sahaja facebook, malahan Malaysia antara pengguna blog atau blogspot tertinggi di dunia. Ini carta dari tahun 2004 sehingga 2011. Malaysia antara pengguna top3.

"blog"
Carta blog dalam dunia

Kita antara yang tertinggi. Wah!!.  hebat.. hehee.. mungkinkah no.1 boleh tercapai??  inilah carta kata kunci yang seumpamanya,

"blogspot"
2009

2010

2011


"bogger"


2009

2010


2011

 Anda boleh mencuba sendiri laman ini  Google Insights for Search

Malaysia adalah antara pengguna terbanyak dalam dunia


Waaah waaah wah... tidak heran-lah mengapa kita ada gengblogger, syoknyerblogging, nuffnang dan lain-lain.  Andai blogger menggunakan blog ini sebagai  medium penyampaian ilmu, maklumat, berita atau seumpamanya sudah pasti kita tidak akan ketinggalan.

Ada juga yang meggunakan cara ini untuk mendapatkan hasil keuntungan. Itu terserah kepada kreativiti individu yang mencorak cara pnyampaian mereka. Antara blog yang sudah mendapat nama dan mempunyai ramai pengunjung seperti BENASHAARI, ANaStaSyea, dan lain-lain (maaf kalau tidak disebut blog lain). Oleh itu sama-samalah kita memajukan negara, memartabatkan bangsa, dan mendaulatkan agama, agar kemudahan ini tidak disalah guna.

Sekian.

4 ulasan:

  1. alhamdulillah,... semoga malaysia terus maju dan maju... well, mungkin juga kerana blog ini terbukti memberik income sampingan.. sebab itu trus bertambah dan bertambah bilangan blog.. dan mungkin bloggernya ramai pelajar

    BalasPadam
  2. syukur.. betul2!.. biasalah.. blog antara altenatif lain selain facebook, myspace dan lain2.. malah memberi lebih manafaat =)

    BalasPadam
  3. Malaysia boleh! Saya seorang blogger :p

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^