Pages

29 Januari 2011

Serban Biru (blue turban)

PEMIMPIN AKHIR ZAMAN

Peperangan Akhir Zaman.
Pada akhir zaman, akan muncul seorang ulama, atu lebih dkenali sebagai pemimpin agung yang akan memerintah dunia Islam nanti, pada saat ketika peperangan dunia terbesar berlaku.  Beliau yang dikatakan juga akan bersama-sama golongan Bani Tamim membawa panji-panji hitam dari timur bagi menghancurkan golongan Kafir pada peperangan akhir zaman. Pemimpin itu akan membawa kemenangan kepada ummat Islam dan sekaligus merampas kembali hak-hak kita.


1. Imam Mahadi.
Pernahkah anda dengar tentang IMAM MAHADI, siapakah beliau? 
Ada riwayat hadis mengatakan, 

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Sungguh, bumi ini akan dipenuhi oleh kezaliman dan kesemena-menaan. Dan apabila kezaliman serta kesemena-menaan itu telah penuh, maka Allah s.w.t. akan mengutus seorang laki-laki yang berasal dari umatku, namanya seperti namaku, dan nama bapaknya seperti nama bapaku (Muhammad bin Abdullah). Maka ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi) telah dipenuhi sebelum itu oleh kezaliman dan kesemena-menaan. Di waktu itu langit tidak akan menahan setitis pun dari titisan airnya, dan bumi pun tidak akan menahan sedikit pun dari tanaman-tanamannya. Maka ia akan hidup bersama kamu selama 7 tahun, atau 8 tahun, atau 9 tahun.” (HR. Thabrani)


2. The Man from The East.

Panji Hitam
Seseorang yang datang dari timur. Ada riwayat hadis mengatakan, Daripada Ibnu Umar, bahawa Rasulullah SAW sambil memegang tangan Sayidina Ali; baginda berkata: "Akan keluar dari sulbi ini seorang pemuda yang memenuhi bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu menyakini demikian itu hendaklah bersama Pemuda Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan dialah pemegang panji-panji Al Mahdi." (Hadis riwayat At Tabrani)


3. Merayakan hari Khamis istimewa bagi dirinya.

Rutin malam khamis.
Tidak ada hadis yang menerangkan tentang perayaan pada hari khamis. Tetapi seperti yang kita sedia maklum, orang-orang melayu islam kita, dari dulu smpai sekarng masih mengamalkan bacaan yasin pada malam khamis. Dengan berpandukan kata orang tua alim "khamis malam jumaat niew berkat". Itulah yang menjadikan ia sebagai motivasi walaupun ada sesetangah orang mengatakan ia bidah. Merayakan, itu mungkin bermaksud meraikan hari tersebut yang boleh digambarkan dengan bacaan yasin, memperbanyakkan wirid, berdoa, dan bertakarrub kepada Allah. Hanya Orang yang soleh dan cukup kuat sahaja mampu membuatnya.


4. Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut dan Kemunculannya menggemparkan Timur dan Barat.
Lautan Hindi +     lautan ???     +  laut Cina selatan.


Dari apa yang saya dapat rungkaikan.. 


Pemimpin akhir zaman   = Imam mahadi
Imam Mahadi                = Orang Timur
Orang Timur                  = The Man From The East

Merayakan hari Khamis  = Orang Melayu
Orang Melayu                = Tinggal dikawasan antara Timur dan Barat 
Antara Timur dan Barat  = Antara tiga lautan (Lautan Hindi + . ??? . + lautan Cina selatan)

conclusion = ??? Melayu??   

Pahlawan Melayu
Anda sendirilah memikirkannya. Saya hanya memberi jalan. Sama-samalah kita mencari kebenaran. Kita boleh katakan ia kebetulan, tapi mungkin atau tidak sesuatu yang mustahil itu mungkin terjadi. 

Wallahutaala a'lam..  

5 ulasan:

  1. assalamualaikum....
    satu artikel menarik dan aried sendiri pernah terbaca mengenainya dan memang membuatkan kita terfikir.... namun begitu semuanya rahsia Allah..

    BalasPadam
  2. waalaikumsalam...
    betul2.. siapa tahu. sebaiknya kita sebarkan pada sahabt2.. insyallah ada kesedaran

    BalasPadam
  3. jangkaan 3 tempat-malaysia,phipina,or indonesia..walluahuallam

    BalasPadam
  4. Tuan ,

    Malaysia Bukan Bangsa Melayu saja yg Baca surah Yasin tiap2 malam jumaat !!!!

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^