Pages

01 Januari 2013

Kehebatan Perempuan

Satu-satunya kehebatan mereka ini, mampu mengalahkan semua lelaki. Kelebihannya ia dapat melawan kejahatan lelaki dan menghindarinya. Ia juga mampu membantu perempuan menjaga diri dari sesiapa.

Ianya hanya satu kelebihan.. iaitu naluri perempuan..

Wahai pembaca sekalian.. ada orang mengatakan lelaki ini gagah, dan perkasa dengan khuderatnya. Akan tetapi sebenarnya perempuan pula mempunyai kadar ketahanan yang tinggi.

Seperti lelaki dan perempuan
Umpama pedang dan perisai

Hendak digambarkan lelaki seperti superman yang gagah, keluli pun menyerah. Tapi perempuan seperti spiderman, walau apa yang datang dari segenap penjuru dia bisa mengelak, dan melawan kembali dengan bantuan instinct (naluri). Akan tetapi semuanya bergantung kepada kepantasan nalurinya. (Dinasihatkan untuk faham ayat diatas, sila google atau rujuk watak tersebut di youtube)

Kehebatan wanita adalah naluri..

Melalui six sense ini, perempuan adalah makhluk allah yang sangat hebat, dan mereka di anugerahkan kelebihan ini adalah untuk melawan logik akal lelaki atau sesiapa saja..

Walau mereka ditipu, penipuan itu akan terbongkar. Hanya masa saja menentukannya. Kalau mereka dikhianati mereka sendiri akan ternampak pengkhianatan yang terjadi.

Banyak kelebihan perempuan ini, dan jangan katakan perempuan ini lemah ya? :)

2 ulasan:

  1. betul3...

    tp kelemahan ppuan adalah lelaki, begitu jugak sebaliknya..

    keep smile =)

    BalasPadam
  2. salam.. mohon share entry ini ;) dah lama cari

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^