Pages

10 Mei 2011

Merana, Kerana Facebook Mula Berjaga-jaga


Larian_berpagar_halangan_menuju_jalan_kejayaan

Semenjak sehari dua ni, FB telah meletakkan benteng-benteng Veritification Code (kode pengesahan manusia bukan andoid) disetiap kali hendak ping blog di group FB. Dengan tulisan yang kadang-kandang sukar difahami menyukarkan lagi urusan. Kita sebagai blogger lagilah susah hendak memperomosikan blog atau sebagainya. 

Mungkin kerana kebelakangan ni FB kerap diserang hacker yang menggilai trafik dan keuntungan mereka saja. Dalam kata lain kini FB yang dulunya kuat bentengan keselamatan, kini berjaya dipatahkan dengan mudah. Mungkin sebab itulah FB kini amat berjaga-jaga dan berusaha mengelakkanya dari terus berleluasa, disamping menjaga hati pengguna dan  membantu kita menggelakkan dari mendapat spam link

Persoalannya adakah ia membantu? Fb sekarang tidak seperti dulu. Semakin lama semakin banyak cacat cela yang kelihatan. Mereka telah membantu kita supaya terus dalam kesusahan. Fuh susah betul. Setiap kali nak ping blog, setiap pada itu perlu di taip kode merapu tu. 

Inilah pengorbanan blogger yang dikatakan perjuang bermati-matian. Walau ada yang menghalang walau banyak mana kode ni.. tetap juga ingin ping blog. Kerana kalu tidak bagai mana agaknya nak ping? hehehe tampa FB gengblogger pon susah slow sngat, innity.nuff pon slog jugak.. ini yang menimpa. Az sendiri berusaha juga menahan segala dugaan. Adakah anda sanggup?

6 ulasan:

  1. layan-kn je kepala otak mark ni ! haha . fb sekarang lebeh padat dngan sistem trafik . kahkahkah .

    BalasPadam
  2. tulah..aku pun sanggup..kadang2 mcm tak suka..tapi,redah je~

    BalasPadam
  3. yeke?
    urm susah lah kalau mcm tu?
    );
    :(

    BalasPadam
  4. nak wat camne kite numpang je kat kat web org,. ikut je le rules diorang tu,.

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^