Pages

01 April 2011

Wanita seperti jam pasar malam

Jam_yang_beruntung

Az teringat ayat seorang sahabat berkata, jangan cari wanita seperti jam pasar malam. Kenapa dia kata macam tu? Dalam artikel Az hari ini ingin membuka minda para sahabat-sahabat sekalian. Harap dapat menerimanya dengan hati yang terbuka.

Jam sekarang kita boleh dapai dengan harga yang murah serta nampak bernilai tinggi serendah Rm10. Jam yang mana dijual di tepi-tepi jalan, dan sering dibelek-belek oleh pengunjung kedai yang berminat. Memang cantik, cukup cantik. Sehinggakan reka bentuknya yang bermacam rekaan dan jenis warna. Jam ini sering disentuh dan dicuba pakai oleh pengunjung. Kalau mahu beli yang tu, dan jika tidak biarkan saja. kalau dah beli pasti tidak tahan lama dan dibuang begitu saja.

Mahukah anda wanita menjadi seperti itu? Kalau anda berfikiran terbuka, fikirlah. Mahu anda menjadi seperti itu? Tidakkah anda mahu menjadi seperti jam luar negara seperti Rolex, Casio, Poli, dan lain-lain yang sentiasa dipamerkan dalam keadaan yang cantik dan terjaga. Anda digilap setiap hari. Orang yang membelinya pasti akan menjaganya dengan penuh teliti. Pastinya segiggakan tiada calar padanya. Sewaktu dibeli, ia tertutup cantik didalam kotak yang mahal.

Dapatkah anda bayang kan perbezaan diantara kedua-duajam tersebut? Anda ingin menjadi yang mana? Fikir-fikirkanlah, jawapan ditangan anda. Anda berupaya mengubahnya sebelum rosak serta merta. Az tahu kalian ada jawapanya. Renung-renungkan dan fikir-fikirkannya. Nak seperti ini?

Jam_murahan




3 ulasan:

  1. betul tu..
    jam mahal dok dalam peti kaca tu..
    boleh tengok jek..
    tenung lama2..
    tu jek yg mampu..
    jam pasar malam..
    kena air jek dah rosak..
    ape yg az ckp ni..
    bnyk tersirat die ^_^

    BalasPadam
  2. ohhh ! like ur entry :)

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^