Pages

21 April 2011

Pengorbanan Cinta ( Grenade )


Melafas perkataan cinta itu tersangatlah mudah, tapi bukan semudah tutur kata biasa yang tiada makna. Kalau dikatakan diri itu tidak faham makna erti pengorbanan, maka dia belum bersedia menerima cinta dalam hidup seharian. Cinta bukan barang mainan apatah lagi sebagai alat kepuasan. Tapi, cinta itu adalah keikhlasan, yang datang dari sudut hati yang penuh dengan harapan dan tiada satupun unsur penipuan. Hanya ia memerlukan kesetiaan dan kepercayaan antara satu sama yang lain. 

Selepas aku terdengar lagu ni [ LINK ] hampir disetiap radio dan ringtone member, membuatkan Az mencari-cari liriknya [ LINK ]. Az cuma menyelami makna lagu tersebut dan fahamkan situasinya. Yaa... Cinta sekarang ini terlalu mudah diambil dan dibuang begitu saja. Walau hakikatnya cinta sentiasa berlaku dan kerap kali ada salah seorang darinya pasti akan berpaling tadah.

Walau ada pengorbanan, tapi langsung tidak menghargainya. Kerana salah seorang darinya tidak mengerti apa itu sebenarnya cinta. 

Sahabatku, makhluk ini sentiasa ada kurangnya. Ada yang baik dan ada yang jahat. Kau perlu faham dunia ini tempat kita belajar berdikari. Kalau kata kita mahu bekorban adalah kerana seorang mkhluk ini hanya kerana cinta maka percayalah, belum tentu kita akan dibalas kebali kebaikan kita.

Az bukan nak kata sekarang kita tidak boleh bercinta atau memberi kepercayaan pada orang lain, tapi biarlah berpada-pada. Kerana yang pastinya ada yang lebih layak untuk menerima pengorbanan mu itu.

9 ulasan:

  1. guwa bljar sal chenta dr pengalamn membe2 hoho.. pnglmn tu mmg penting utk matang

    BalasPadam
  2. cinta is hard to resist, u will go with all the ups and downs until u meet the greatfull one... xoxo

    BalasPadam
  3. Cinta...erm..something that u can't really explain specifically..perasaan cinta itu datang nya dari Allah..maka jgn la dislh gunakan..cinta boleh mmbwa ke syurga dan cinta yg juge mmbwa ke neraka..

    BalasPadam
  4. pengorbanan tak lari dlam b'cinter....setiap org b'cinte mesti ade sekali membuat pengorbanan....

    BalasPadam
  5. cinta itu indah.... cinta itu melengkapi kehidupan seorang manusia... cinta itu perlukan pengorbanan yang ikhLas... :-)

    BalasPadam
  6. cinta pada Illahi ialah cinta yg paling sejati~

    sangat suke dgn lagu grenade tu :)

    BalasPadam
  7. mmg mmg teruk betol vedio klip grenade..sangup tarik piano..
    pepuan dy curang hahaha

    BalasPadam
  8. seorang perempuan tu kalau dia dah smpai sngup menangis kerana lelaki tu makna nye dia lebih menyayangi lelaki itu dari diri nye sendiri =)

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^