Pages

09 April 2011

Nafsu sukar jika mata melihatnya


Cuba cakap siapa dapat tahan tengok cek 6 angka, lagi-lagi tunai mari.. haa.... Tak tahan mate memandang lagi-lagi tangan ni, haa laju je mencapai. Kite yang berblogging 10 tahun pun belum tentu dapat macam tu tiap-tiap bulan, kalu ade pon kompol-kompol duit orang yang menderma baru cukup. Susah nak dapat duit, lagi-lagi kerja makan gaji.

Nak dijadikan cerita, korang dapat ke tahan tengok duit banyak tu, lagi-lagi bila hidup dalam keadaan kesempitan. Kesian, tapi kalau ilmu ada di dada, iman teguh cekal dalam diri, insyaallah mungkin tidak terjadi sebegitu. Tapi jarang itu berlaku. Kini rasuah menjadi-jadi, mereka terpaksa kerana kesempitan. 

Itu yang jadi kes [LINK]. Wallahualam, sapa tau hati budi manusia. Ingatlah, hidup kita bukan sementara tapi masih perlukan amal ibadat yang sempurna untuk bekalan diri anda. 

Sebenarnya anda diberi amanah untuk menunjukkan mentaatkan diri kepada-Nya dan mendapat ganjarannya. Sememangnya tujuan-Nya adalah untuk memberikan amanah adalah untuk ganjaran pada sesiapa yang berusaha dan memberikan bala pada sesiapa yang mengingkarinya. Ingatlah, kita sentiasa diperhatikan.

3 ulasan:

  1. moga kita mendapat hidayahNYA.. aminn =)

    BalasPadam
  2. kalau kita benar2 berpegang &hidup sbgai org islam & ikut ajaran islam .takan timbul perkara camtu .uhuhu~


    tepuk dada ,tanye iman~

    BalasPadam
  3. tue laa orang rambang mate... =p

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^