Pages

06 April 2011

Bukan susah untuk berbudi wahai blogger

Jadilah_anon_yang_profesional
Apa hak mereka untuk mengutuk? Adakah mereka itu dengki? Hey come on, tak kan gentar dengan blogger baru kot? Dah la kutuk, tak tunjuk rupe lagi. Takut ke wahai anon? 

Az hari ni memang tidak puas hati dengan segelintir anon yang pentingkan diri. Tidak semua anon teruk. Kenapa perlu takut untuk menunjukkan diri. Kalau tahu sebab kau buat salah kau perlu tutup muka. Maka tidak payahlah kau menyakiti hati orang lain. Kasihan Az tengok seorang blogger semangatnya luntur apabila dikritik anon yang bahasanya yang boleh dikatogorikan sebagai kasar itu.

Apa yang mereka ini takutkan? blogger baru bukan satu ancaman pun. Kalau rasa nak kritik, pi la kritik blogger-blogger hebat. Kalau ingin tegur itu berpada-padalah. Biar berhemah penuh dengan hikmah. Orang lain boleh terima lagi sengan dengan hati yang terbuka. Tiada kerugian kedua-duanya.

Yaa aku bukan insan sempurna, kau pun begitu juga. Kita tidak lari dari berbuat silap. Kalau rasa cara anon tegur itu betul maka kalian ada masalah. Kita rakyat malaysia ada budaya seiring dengan tata susila tutur bahasa. Tegurlah dengan berhemah. Apa anda rasa kalau anda di kritik panas? sakit hati bukan? Kalau tidak mahu sakit menyakiti sesama kita, maka jagalah hati mereka sama. Jadilah anonymous yang berbudi.

Bagi yang masih baru dengan suasana blogger, maka bersedialah dengan kritikan anon ini. Bukan hari ini mungkin esok. Tapi jangan takut. Mereka juga manusia seperti kita. Terimalah, kadang-kadang ada yang baik anon ni.

12 ulasan:

  1. ouch, pernah kena owh,
    padahal tak kacau dia pom..
    makan hati jugak lar baca..
    ada satu entry saya buat pasal anon ni..
    saya newbie, awal-awal dah kena..dush~

    BalasPadam
  2. Jenuh pikir anon tu ape..hahahaha..unknown ghupenye..trkadang trse jugak klu dorg komen yg SENTAP punye ayt..tp mybe dorg xde niat yg x baik kot..xpe2..think positive..mybe time tu dorg ngh PMS,emotionally disturbed..ermm.lalalalala~~

    BalasPadam
  3. senang cite.. anon2 yang rupe camtu.. wat x reti je sudah r.. habis cite.. huu

    BalasPadam
  4. cik anon saje test market kot, hehe =)

    BalasPadam
  5. wat x tau je..mcm ni...lalalaalalala~

    BalasPadam
  6. Setuju dgn Az...blog kak intan one time dulu pon pernah kena terjah dgn 'lalat'...dok kutuk Arissa kata tak comel lah, hidung penyek lah itu lah ini lah...mengucap panjang kak intan!

    Dia tak tau ke dia dah buat dosa mengutuk ciptaan Allah. Wlupon org yg muka hodoh sekali pon berdosa kalau kita menghina dia krn setiap ciptaan Allah itu indah...

    Siap ada satu n3 khas utk si 'lalat' tu...hee hee.

    BalasPadam
  7. tu la dunia blog..xsemua org suka or terima dengan pendapat kita..yg ptg, jgn mudah patah semangat...ingat tujuan kita utk berblog...

    BalasPadam
  8. sape pulak anon ni???
    hmm....

    BalasPadam
  9. kepada yang kena tu banyakkan bersabar...semua benda yang kita lakukan pasti ada dugaan dariNya kan...huhuhu....

    BalasPadam
  10. yer..! kadang2 tak suke care owg menegur....kan lebih baik tnjuk kan kspanan bile menegur..mane tau kot lembut hati owg yg d tgur... =p

    BalasPadam
  11. anon ni di ibarat kan penakut.. nak sound2 orang.. tapi tak nak tunjuk diri.. pengecut..

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^