Pages

01 Mac 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??


Dahulunya keluarga ini penuh dengan keriangan kami adik-beradik. Gelak tawa abangku waktu itu sungguh buat aku terasa bahagia. Alangkah seronoknya kami dapat pergi bercuti bersama-sama. Tapi ak tidak menyangka ini ialah gelak tawa kasih sayang seorng abang kepada aku .

Aku terlalu seronok kerana dapt tinggal di hotel bersama-sama keluarga. Di situ ada kolam renang yang aku impikn dulu. "waah cantiknyew kolam tu. Ada papan lompat-lompat lah!" Aku tampa berfikir panjang, terus memanjat papan anjal itu. aku terus melompat-lompat seakan-akan atelit negara dalam acara terjunan.

Keseronokan aku itu tidak seperti ku jangka. Kaki ni tergelincir dan jatuh dalam kolam sedalam 4 miter. Aku yang tidak reti berenang ter kapai-kapai, tercungap-cungap mencari nafas. Ah.. aku tak mampu tahan. Aku terus memanggil-manggil abang ku yang berada hampir. "abang!! tolong adik bang!! aaaa!!" uhuk-uhuk.."

Dia terus terjun mengejut setelah melihat aku hampir-hmpir tengelam itu. Aku tak terdaya. Aku tak dapat menahan kepenatan. Aku cuba menghampiri abang ku.

Sayangnya tidak seperti yang aku aku jangka. Abang ku yang makin kelihatan tenggelam. "abang!!! abang!!" Dia makin tenggelam. "Aa abang.!!" mata ku mulai terpejam.

Inilah nafas terakhir aku rupanya. Maaf abang mak abah..

Tiba-tiba mataku terbuka. Aku lihat aku sudah berada di atas katil. Alhamdulillah aku selamat.

"mak abang mana?"
"abang kamu .."
"selamat??"
"selamat . . . " tiba-tiba je semua orng di tepi ku menagis.



Yaa Allah. Kenapa aku yang selamat? kenapa kenapa kenapa abang aku yang perlu pergi dulu? .. Hidup mati tidak mengenal usia. Takdir Allah tiada siapa yang dapat menjangka. Hidup mati menjadirahsia selamanya. Sementara hayat ada, hargailah ia bersama.

wasslam.

6 ulasan:

  1. fuh fuh....
    pengorbanan seorang abang yang sayangkan adiknya...Takziah, al-fatihah

    BalasPadam
  2. singgah utk baca cerita..
    jom follow2 utk tambah kenalan..

    begitulah kasih seorg abg terhadap adiknya..

    BalasPadam
  3. sedihnya.. kasih sorang abang kepada adiknya T.T

    Jom baca kisah saya:
    AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??

    BalasPadam
  4. ewmm.. apa boleh buat.. dah takdir..
    Insyallah dia selamat di sana. aminn

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^