Pages

18 Mac 2011

Adakah ramalan hujan asid menjadi kenyataan?


Hari ini, ketika ini.. langait mulai gelam menutupi langit cerah dengan awat yang hitam membawa hujan yang semakin lebat... Hujan ialah rahmat Allah. kerana dengan air, memberi sumberkehidupan pada semua mkhluk, samada manusia haiwan dan tumbuhan.
Andai hujan dicemari, rahamat bertukar menjadi bala.
Syurga bumi menjadi tempat sengsara seperti disiksa. 
Perna satu ketika, negara kita dilanda hujan asit yang membimbangkan. Tanaman tidak dapat dinikmati, ikan-ikan disungai mati, haiwan-haiwat terpelihara mulai pupus disebabkan hujan asid. Aku ingat lagi zaman itu. Bermacam-macam cara negara kita cuma mencari penyelesaian.
Alhamdulillah, selamat sampai sekarang. 
Bukan mustahil jika kita akan mengalaminya sekali lagi, jika kita sendiri tidak menjaganya. Jepun, negara yang mempunyai logi nuklier sendiri sekarang sudah banyak yang meletup akibat gegaran yang berlaku baru-baru ini. Mungkinkah ia akan mengakibatkan pencemaran hujan sekali lagi?

Tidak Mustahil!

Indonesia kini, dengar khabarnya ingin membina logi nuklier. Hah, masih tidak sedarkah masa hadapan nanti akan menjadi seperti rakyat Jepun? mereka disana tersiksa dengan radiasi yang telah berlaku. Tidakkah Indo sendiri sedar mereka berada di dalam lingkaran api?

Baharu beberapa tahun lepas saja tsunami berlaku, sudah ramai yang tekorban akibat gegaran dan ombak besar. Kalau ada logi nuklie nanti, bukankah ia kan menambahkan lagi bahaya pada rakyat?

Syukurlah Malaysia masih menyedari, dan tidak endah dengan kuasa nuklier itu sendiri.


Kita mampu bangun tanpa nuklier! Kita boleh hidup !Kita negara yang ada kemampuan !  
Ketika negara kita masih dalam keadaan merbahaya ini, disarankan memperbnyakkan doa dan amalan. Moga-moga Allah menyelamatkan kita nanti.

Insyaallah.

1 ulasan:

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^