Pages

22 Februari 2011

Ayam panggang Ulu Kenas Kuala Kangsar


Perghhh!!!!!  Sape boleh tahan tengok gambar niew?? hehehe

Baru-baru ni, saya sempat pergi berkelah di Ulu Kenas, Kuala Kangsar, Perak sebelum hendak menduduki final exam untuk semesta ni (enjoy puas-puas dulu).  Hehehe, semestinya ada aktiviti BBQ ni, kalau tak, maka rugi woooo!!!  

Ada kebaikan ke makanan ni?

Sipulan : ade ke kebaikn makanan panggang ni?  ('_")
Bro : adaa..  (^_~)
Sipulan : ye ke? ce cite, ce cite??  ('o^)

Ada baiknya makanan panggang dari goreng. 
Bila dah kurang minyak, maka kuranglah kolestrol. 

Akal yang sihat datang dari badan yang sihat, badan yang sihat datang dari makanan yang sihat

Ini bukan ayam bakar. Nabi juga tidak suka makanan yang terkena api. Bukan bermakna, suka mkanan sejuk, tidak sama sekali. Akan tetapi makan yang dalam ketegori terbakar (hangus) kerana dijilat api boleh menyebabkan banyak pula penyakit. Adalah terbaik cukup sekadar dipanggang diatas bara pun dah memadai. 

Lagi sedap kalau kita buat bersama-sama sahabat handai, susah senang bersama. memang puaslah katakan..


Siapa dapat tahan yeooopp.... jom lew try-try heehehee





Bila dah siap cukup masak, apa lagi jom le makan!  ^_^



Sekian saja artikel santai ini,

wassalam.. 

9 ulasan:

  1. tang ayam ngan hotdog tu aku tringin..huhu

    BalasPadam
  2. hehehe lapar ekk.... jom lew t Kita pulak.hehe :P


    yeahh seronok habis... :D


    HAHHAHA yg tuu aku lagi ar terlior kot ble teringat blek XD

    BalasPadam
  3. Alahai..meleleh air lior haku..:D

    BalasPadam
  4. sedap sunggoh ayam tu..sapa yg wat ekk..^_~

    BalasPadam
  5. hehehe aiit.... sruupp... sedot leh kakkakaa
    ee wekk3....

    BalasPadam
  6. hahaha sape laa yg panggang ;D

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^