Pages

21 Mac 2011

Mark Dikhianati Facebook?



Ada desas desus sebelum ini yang mengatakan facebook akan ditutup 15 march 2011. Dengan alasan yang dapat dipetik dari kata-kata Mark
 “Facebook has gotten out of control, and the stress of managing this company has ruined my life. I need to put an end to all the madness.”
"Facebook telah didapati di luar kawalan, dan tekanan pengurusan syarikat ini telah menghancurkan hidupku. Saya perlu menamatkan semua kegilaan ini"
“I don’t care about the money,” said Zuckerberg. “I just want my old life back.”
"Saya tidak pedulikan tentang wang, "kata Zuckerberg. "Saya hanya ingin kehidupan lama saya kembali."
Rujukan penutupan Facebook 15 March 2011.
...........................................................................................................................................
Tapi ianya disanggah oleh orang besar Fb, yang mengatakan,
"Kami tidak akan menutup laman Facebook. Ianya hanya khabar angin sahaja" 
Laman rujukan tersebut tidak dapat saya cari. Ada saya terbaca baru-baru ini. Maaf.
..........................................................................................................................................
Lain yang di cari, lain pula yang dijumpai. 15 march 2012 Facebook akan ditutup.

Rujukan 15 march 2012 Facebook akan ditutup
..........................................................................................................................................

Apa yang dapat aku simpulkan, Mrk memang ingin menutup laman ini kerana ianya memang diluarkawalan. seperti yang anda lihat sendiri, bermacam-macam masalah timpul, msej tidak dikenali keluar, dan lain-lain. Jadi Mrk ingin membuat keputusan ingin menutupnya.

Bagi Fb, mungkin ini satu kerugian jika ia ditutup secara tiba-tiba. Bak kata orang,

"siapa yang mahu menimbus lombong emas kalau tahu akan nilainya?"
Disebabkan itulah, mungkin Fb tidak mahu menanggung kerugian tersebut. Akan tetapi pandangan aku, Fb akan semakin menghampiri zaman kejatuhan. Maka jika benar tarikh baru itu,  15 Macrh 2012, maka bersedialah.

Ini yang aku tahu. Tegurlah jika ada kekurangan.
Sekian..

2 ulasan:

  1. Xde FB..kite wat blog la jd forum pembelajaran dan penyembangan sesame member..twitter pun boleh..hihih

    BalasPadam

Sebarang komen dan cadangan adalah digalakkan. Amatlah dihargai andai anda dapat MEnjadi pengikut sy. Terima kasih. ^_^